Urozmaicenie lekcji/korepetycji

Temat przeniesiony do archwium.
Witajcie,
Jestem poczatkujaca korepetytorka, i tu wlasnie sie pojawia problem - korepetycje - ani lekcje, ani pomoc w zadaniu domowym, raczej pomoc dorazna (przed sprawdzianem, nowe zagadnienie gramatyczne, trudniejsze zadanie domowe, wypracowanie), ktora jednak nie zawsze jest potrzebna (a zajecia sa 1-2 razy w tygodniu). Pomagam tylko osobom poczatkujacym, jesli przychodza do mnie z jakims problemem - nie ma sparwy, gorzej jest, gdy to ja mam myslec jak wypelnic te 60 min. Probuje roznych rzeczy - utrwalam gramatyke (ale to nudzi i jest niemile widziane, choc przeciez rodzice mi placa po to, zeby ich dzieci nie mialy problemow w szkole, a nie po to, by swietnie sie bawily), robie dodatkowe (fajne) cwiczenia ze sluchu (ale ilez mozna, a tak poza tym mam do nich ograniczony dostep), robie wstawianki z piosenek (ale ciezko jest znalezc takie naprawde proste). Tongue twisters, ciekawostki, faux amis to raczej material na jedne zajecia, a ja z problemem borykam sie kilka razy w tygodniu. Teraz zaluje, ze zdecydowalam sie na stale korepetycje, bo lekcje jest duzo latwiej prowadzic. Tak samo jest z wyzszym poziomem - jest masa ciekawostek, roznych gier slownych, artykulow, audycji radiowych, gramatyka jest mniej nuzaca, szybciej widac wyniki, bo latwiej jest zmusic do samodzielnej pracy... Ale trafilam jak trafilam i w przyszlym roku bede wiedziec :) Podzielcie sie swoimi doswiadczeniami :) Pozdrawiam
Hej. Ja wychodze z założenia ze im więcej ćwiczeń i więcej dzieje się na lekcji jest ona ciekawsza. Wszystko jednak zalezy od poziomu ucznia i od jego oczekiwań. Jesli ktoś chce zeby mu odrobic prace domowa ( a tacy niestety tez sie zdarzaja) to coz tu wymyslac. Katorga dla nauczyciela ale kasa w kieszeni heheeh Mozna probowac zachecic, do nauki, proponowac cwiczenai ale z doswiadczenia wiem ze takie osoby maja to w nosie. Natiomiast jezeli ktos uczy sie bo lui, bo podboba si emu jezyk to calkiem inna bajka. Na szcescie mam wiecej takich osb na korkach!!!:) Co im proponuje? Zajecia prowadze po francusku( poczatkujacym tlumacze garme po polsku), pozyczam muzyke, cwicze czytanie, korzytsam w wielkich zasobow netu jesli zajeci asa u ucznia i ma dostep do netu,lub gdy przychodzi do mnie. Obrazki i zabawy slowne (z netu) skutkuja nawet u doroslych ;) Fajnei jest poklikac, podopasowywac itd. Poza tym meczyc trzeba , ze by kazdy na lekcji cos z siebie "wydukał" lub wyprodukował (jesli reprezentuje wyzszy poziom) :) Nie ma to jak pokazanie ze sie robi postepy!! Najlepsza motywacja!! No i staram sie zawsze jakies nowe zagadnienei z gramatyki przedstawic oparte o duza ilosc cwiczen (rozlozonych na lekcje) , z dua iloscia powtorzen. Leniuszkow męcze kartówkami ze słówek, odpytankami ( moze banalne ale skutkuje). Jak ktos ladnie si enauczy to pochwale:0 jak nei to skarce:) jak z dziecmi heheheeh Moze to sie komus wydawac glupie bo kazdy uczy sie dla siebie, ale z latami doswiadczen wiem ze kazdy wymaga czego innego, inaczej reaguje a metoda feedbacku jest naprawde dobra. Poza tym poza netem , sama kolekcjonuje materaly, ciekawe cwiczenia leksykalne., cwiczenia sluchowe. NIDGY nie wałkuje jednego tematu przez cala lekcje. Natomiast z zaawansowanymi dyskusje na rozne ciekawe tematy( bardzo duzo materialow mozna znalezc w internecie) i jakies powtorki z gramatyki. Mysle ze przede wszystkim tzreba starac sie zeby lekcja byla ciekawa, i pokazywac uczniowi ze praca owocuje i daje rezultaty. :) Poza tym stsram sie zartowac, dawac "smieszne" skojarzenia jesli cos tlumacze, rysuje , pokazuje, i mysle ze to pomaga. Luzna atmosfera sprzyja nauce, ale tzreab byc tez konsekwentnym w tym co sie robi. (praa domowa ma byc zawsze odrobiona, na karkowke tzreab byc nauczonym i wykretow eni przyjmuje) Natomiast w razie ucznia-kompletnego ingnoranta olewam spawe i albo rezygnuej z korepetycji albo odrabiam parce domowa i dowidzenia!:) Rada dla ciebie. Rozni ludzie si etarfiaja. i tzreba doceniac tych ktorzy chca sie uczyc, pomagac im, zachecac do nauki a ci co olewaja niech tez beda olewani. Szkoda nerwow!!!:) Nie skupiaj sie tez za bardzo na gramie. Ona ma pomagac a nie stanowic 3/4 lekcji!!! Cwicz gramatyke w cwiczeniach jezykowych. Pozdrawiam serdecznie. W razie potrzeby sluze pomocami dydaktycznymi lub linkami stron na ktorych mozna znalezc kupe fajnych rzeczy!!!
Jaga, bardzo Cie proszę o jakieś adresy stron z materiałami dającymi się wykorzystać na korkach. Piszesz że jest tego mnóstwo w necie, a mi by się bardzo przydało... Z góry dziękuję i pozdrawiam...
Robi sie

LEKSYKA:)
http://www.languageguide.org/francais/index.jsp
http://www.swarthmore.edu/humanities/clicnet/fle.html
http://users.skynet.be/providence/vocabulaire/francais/menu.htm
http://www.bonjourdefrance.com/index/indexvocab.html
http://pages.infinit.net/jaser2/TabVoc.html
http://exercices.free.fr/francais/voc/index.htm
http://frenchteacher.free.fr/index.html

GRAMA
http://www.lepointdufle.net/articles.htm
http://globegate.utm.edu/french/globegate_mirror/gramm.html
http://fis.ucalgary.ca/elohka/exercices.htm
http://departments.vassar.edu/celt-bin/frenchex.pl?action=2&exercise=8&question=0
http://fis.ucalgary.ca/repsit/grammaire_syntaxe.htm
http://www.city.londonmet.ac.uk/langstud/call/french/French/home.htm

RÓŻNOŚCI
http://www.restena.lu/amifra/exos/index.htm
http://www.referentiel-fle.be/themes/sante.html
http://www.cortland.edu/flteach/civ/
http://www.french.language.ru/french/tests/
http://www.bonjourdefrance.com/
http://fslactivities.sd61.bc.ca/about.html


na razie tyle. jak by cos to jeszcze cos wrzuce:) Pozdrawiam Daj znac czy sie przydalo!!!!!!!!!!!!!!!
Dziękuje Ci jak nie wiem co!!!!!!!!!!!!! ;) Bardzo, bardzo, baaaaaaaaardzooooooo!!!!!!!! Na pewno się przyda. Pozdrawiam i życzę miłego dnia! :)